fredag 23 mars 2012

Trädgårdsarbete

I dag har det varit en underbar dag i trädgården. David har rensat ogräs och spanat efter växter som kommit upp. Jag ordnar kanter på stensättning och rabatter, Kul och det är ett arbete som ger utlopp för en viss kreativitet..
Jag har i dag satt 6 stycken helt underbara saxifrager i ett tråg. I går var vi på trädgårdsamatörerna och hörde Peter Korn och då kunde vi inhandla dessa helt ljuvliga våxter. Peter Korn talar mycket om att sätta i grus 0-8 - Jag fyllde tråget med grus får se om det går att bevara dessa växter.
Värmen är ju på gång men det är inte helt säkert att det inte blir nattfrost någon gång. Jag funderar på att sätta ut en del av växterna som vi har haft inne i vinter. det är alltid så där tveksamt vågar jag eller ej. Förra året hade jag en Siboldi ute då frosten slog till- Den var nyköpt var i kruka och hade utslagna blad. Alla bladen försvann men det kom nya så ingen skada uppstod.
I dag sjöng koltrasten för oss. Jag vet ingen underbarare fågelsång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar