måndag 30 maj 2011

Rosblomning

Efter l ånga dagar med kyla och regn har nu sommarvärmen kommit i dag. Som vanligt har vi mycket aktiviteter. Vårt uterum håller sakta men säkert bli färdigt Just nu finns halva klinker golvet lagt. En stor terrakottaröd mycket fin klinker.
I trädgården börjar rosenbågarna fyllas med rosor och en del clematis. Till vår förvåning har vi två blommande rosor i trädgården. På Öland blommade inget så tidigt. Den vita Louise Bugnet med sina röda knoppar blommar i en av rabatterna. Det finns både blommor och knoppar på den. Så fin. Den lilla engångsblommande Lövhults fyllda kanelros blommar med sina rosa mycket vackra blommor- Den står där försynt men i all sin skönhet.'
I dag har vi lagt mer plattor på ingången till trädgården. Vi ska en gulgrön rabatt . Ännu ser den ödslig ut med bara en liten buske som jag fått av en trädgårdsamatör och en gukgrön mycket vacker hosta som jag inte har namnet på- Vi ska göra ett besök på plantskolan senare och då blir det nog ett träd.
Vi har ägnat oss att planera i dag. Det är roligt att fundera ut hur det ska se ut fram över. Just nu försöker vi skapa olika rum. Vi planerar en del plank får se vad det blir av det. Lunden börjar få rumskäraktär men det krävs en del träd och buskar till.

1 kommentar:

  1. Hej kära vänner!Det är så roligt att läsa om vad ni har för er. Och det händer tydligen väldigt mycket. I min lilla trädgård växer mina pioner, svavelpionen satte 10 knoppar men orkade inte att slå ut. Min Anita M stickling ville inte till min stora sorg, men min aimable ami växer så det knakar. Vår älskade Ruff har vi tyvärr fått avliva, han hade cancer i mjälten så det var inget att göra. Det är tungt speciellt för Eric, för dom var kompisar som lång-och lerhalm.
    Vi har varit på långresa till Peking tillsammans med Mia och hennes familj. Niklas som varit i Taiwan och läst manadarin var med. En fantstisk upplevelse att se förbjudna staden, himmelska fridens torg, sommarpalatset, minggravar m m. Idag har vi haft Mörbylånga blomstrar och ler med mycket folk. Studiecirkeln håller nog tyvärr att dö ut. Ha det så gott, sommarhälsningar Ing-Britt och Eric

    SvaraRadera