lördag 21 april 2012

Sippor

Vår lund som var bekymret förra året är mycket bättre i år- Det blommar en hel del sippor i år och även några julrosor. Växligheten har behövt tid på sig att komma igång. I år blommat 2 stycken fyllda blodrot. De har ännu inte slagit ut helt men lyser vitt i kanten av lunden. Härligt.
Jag har satt en hel del växter längst ner i trädgården. En planta som jag förväntar mig mycket av är ett varigerat eryngium.Sorten heter Jade Frost.
Jag har gjort en ny torvrabatt i en odlingslåda. Där har jag bland annat satt två olika trillium.
Längst ned i trädgården har jag tre järnringar Två av dem har jag växter i bland annat brokbladiga porslinsbräckor. I den ena ska jag börja samla på mini hostor. Det kommer att ta tid men det kommer att bli kul-
David har nu fått bort en av våra sista jordhögar Det var skönt.
Ännu är det en del kvar att göra men vi gör framsteg för varje dag.
Nu har jag satt ut våra växter som vi har haft i ett förvaringshus i uterummet på vintern. I dag ska det bort och vi kan ha hela uterummet iordning igen. Det är så härligt att kunna sitta där.
Häckarna är nu alldeles gröna VÅREN ÄR HÄR:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar