onsdag 26 oktober 2011

Höst

I dag regnar det. Träden har fått fina färger och i flera dagar har det varit strålande solsken. det är verkligen höst. Vi har fortfarande stora projekt i trädgården. Strukturen på det nedersta hörnet i trädgården börjar ta form. Nästa moment är att lägga ut kalkstenskivor så vi får en liten uteplats för vårt möblemang i järn. Det kommer säkert att bli fint. Plattorna finns redan här i trädgården så det är bara att gräva upp dem. Rosorna sjunger på sista versen men det finns många vackra bland annat Warm Welcome, Den påminner oss om Öland och den vackra blomning som den hade där långt in på hösten.
Om regnet upphör ska jag gå ut och plantera en del lökar som jag har köpt. Några stätliga gula kejsarkronor ska få sin plats fram för den röda perukpusken i den nyaste rabatten ( Den är ju inte helt färdig ännu. Några vita allium ska förhoppningsvis blomma i den nya vita rabatten till sommaren. Lite lotteri är det att köpa lökar så här års. Men de är ju prisnedsatta och jag har god erfarenheter av att plantera lökar sent. Det bästa är tulpanlökar som inte tar någon skada alls av att komma i jorden sent. Men jag har inga tulpanjökar. Jag tror det finns en del häri trädgården sedan förut.
Ogräset växer med så mycket anläggning är det svårt att hinna med att sköta om planteringarna. Om vi inte hinner detta före vinterna får vi jobbet till våren i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar