måndag 31 oktober 2011

Uteplats

En varm höst Mycket trädgårdsarbete återstår men en del har nu färdigställts. En fin uteplats av röda kalkstensplattor finns nu på plats Ett tungt och krävande arbete. Mycket fick passas in en del fick skäras bort med vinkelslipen, De fina plattorna fanns under gräset i en del av trädgården Det är jättekul när man kan använda sådant som redan finns.
Nu har jag planterat en del lökar bland annat ett par gula kjejsarkronor, de kommer att bli fina framför den röda perukbusken i den inte helt färdiga rabatten längst ner i trädgården.

1 kommentar:

  1. Hej Anita och David. Det var roligt att läsa om er nya trädgård. Lycka till och må ni få lika roligt och en lika fin trädgård som ni hade på Öland. Själv längtar jag till mitt eget trädgårdsarbete, ni vet jag har bott i Istanbul 3 månader. Till våren ska jag vara hemma och njuta av Sverige och mina trädgårdar. Läs gärna min blogg www.trandans.wordpress.com Många hälsningar Lisbeth

    SvaraRadera