tisdag 18 oktober 2011

Vita blommor

Efter ett vackert väder i flera dagar med strålande sol och frost på nätterna har det nu börjat regna. Vi har fortfarande mycket som ska bli färdigt innan vintern David har fått ner merparten av sina rosor, Det kommer bli fint till sommaren med alla dessa rosor. Han har ett 85 tal både återblommare och engångsblommande. Jag läste någonstans att det är konstigt att man alltid kräver återblommare för rosor men ej för andra växter. Men det är vackert med rosor som blommar hela sommaren Vi har många rosor som blommar nu till vår stora glädje. Vi har en ros som heter Murdern är en vackert orange och doftar guddomligt. Jag kan inte så mycket om rosor men jag får lära mig vilka vi har när de alla är i jorden.
Nu är den vita rabatten längst ner i trädgården klar. Där har jag satt Riddarsporren Green Twist en spetsmössa Appalachian Spring den ska klättra på en vägg av isoleringsjärn.
ett vit violkungsljus finns också med. Alla växterna har vi köpt av vår bäste växtlevrantör nämligen Lars Henell i Albrunnaperenner. Vi fick hit växterna med en god vän från södra Öland på det viset blev det dubbel glädje både besök och växter.
Vi har också av Lars köpt ett amerikanskt Blåregn som vi satt vid husväggen. Till den ska vi försöka fundera ut någon trevlig ställning-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar